Tuesday, July 25, 2006

Birdova metoda

Tato technika je převzatá z Bird's Lucid Website nazval jsem jí Birdova metoda. Je to asi nejúčinnější metoda, kterou jsem měl možnost vyzkoušet.
Vstaňte asi o dvě hodiny dříve než obvykle. V tuto dobu se úplně probuďte, musíte se přinutit vstát a přemýšlejte o bdělých snech. Ideální je číst si nějakou knížku, nebo článek. Také si můžete dávat sugesce, zkoušet jakoukoli metodu popsanou výše, nebo si právě zapisovat sen, který se vám zdál. Prostě se zabývejte sny. Poté si běžte znovu lehnout, spánek k ránu není tak hluboký a právě ráno se zdají nejvíce sny. V posteli si řekněte několik sugescí, např. mám LD, jsem ve snu apod, nebo použijte nějakou vaší oblíbenou techniku. Usínejte s vědomím, že se těšíte na LD. Je velká pravděpodobost, že za chvíli budete mít LD.
Celá tato technika je založena na zvýšené citlivosti po probuzení, obvykle jsme více vnímavý a snáze podléháme sugescím. Navíc ještě půjdeme znovu spát, a tak můžeme zakusit účinek našeho rozpoložení přímo ve spánku.
Tuto techniku jsem zkoušel několikrát a opravdu je velmi účinná, i když se vám nepovede mít přímo LD, můžete mít velmi živé a zajímavé sny.