Monday, July 17, 2006

Nesmysly ve snech

To co nejčastěji odlišuje sen od naší reality jsou události, které by se nemohli normálně stát.
Tato metoda je podobná té předchozí, tentokrát nebudeme hledat ruce, ale nějakou nesmyslnou událost, která "prozradí" sen. Opět začínáme cvičit při normální denní činnosti, několikrát denně se podíváme okolo sebe a budeme hledat nějaký nesmysl. Pokud na ulici uvidím jak se tam prochází lev nebo zjistím že lítám, půjde zřejmě o sen. Není nutné zkoušet hned skákat z mostu, pokud si nejste jisti a to většinou nejste. Lepší je třeba zkusit silou vůle pohnout nějakým předmětem nebo se zkusit vznést.
Jeden můj sen se probíhal ve škole, kam jsem kdysi chodil. Na schodech jsem potkal nějakého kouzelníka, chtěl jsem se před ním "vytáhnout" a začal jsem myšlenkama pohybovat papírkama na zemi. Všichni kolem nevěřícně kroutili hlavou. V tu chvíli mě napadla myšlenka: to snad ani není možný, no to se mi snad zdá. Ve chvíli, kdy jsem toto prohlásil, najednou jsem si uvědomil, že se mi to opravdu jenom zdá a jsem právě ve snu.