Saturday, July 29, 2006

Spouštěč snů

Všechny tyto techniky jsou založeny na vzpomenutí si ve snu na nějakou věc nebo zkutečnost. Můžou to být naše ruce, nesmysly, různé předměty apod. Všechny tyto věci plní úkol tzv. "spouštěče". Spouštěč nám tím vlastně přivodí bdělý sen, pomůže nám překlenout propast mezi nevědomým snem a LD. Na každý spouštěč je navázána vzpomínka k uvědomění si bdělého snu. Stačí si vzpomenout na své ruce, které jsou výborným spouštěčem, protože jsme je jím vytvořili. Podle tohoto návodu si můžeme vytvořit jakýkoli spouštěč, můžeme vzít jakoukoli událost, třeba ta která se nám často zdá a udělat z ní spouštěč. Pokud nás trápí třeba nepříjemné sny, noční můry, zaměříme se na tyto situace, v sugerujeme si, že pokud se ocitneme v nepříjemné situaci, uvědomíme si že sníme.
Například když jsem byl malý a ocitl jsem se v nějakém nepříjemném snu, najednou jsem tušil, že jsem ve snu. Také jsem si takto vytvořil techniky, které mi pomohly se probudit a tak se noční můře vyhnout. Mým spouštěčem byl nepříjemný sen spolu s mým strachem.