Thursday, June 21, 2007

) frustračního cyklu vztahového:

uspokojení existenčních potřeb je následováno
zesílením potřeb vztahových. Při frustraci vztahových potřeb dochází
k omezení významu potřeb vztahových a posílení potřeb existenčních.
Mladý, schopný obchodník je hrdý na svou firmu a snaží se podávat maximální
výsledky. Ochotně si bere horší region, protože firma to potřebuje, on je nový a chce
pro firmu něco udělat. Skutečně, jeho výsledky se po dvou letech téměř vyrovnají těm
zástupcům, kteří pracují v atraktivních oblastech. Ochotně se nabízí k působení
v jiných obtížných regionech a sortimentech, je-li toho třeba firmě. Když však
dosavadní vedoucí skupiny odchází do jiné funkce a na jeho místo je povýšen ne
příliš schopný kolega, který je příbuzným jednoho z majitelů firmy, cítí se náš
obchodník dotčen a prohlašuje, že víckrát si nevezme problémový region. Usiluje
o převzetí obchodně zajímavých oblastí. „Když firma myslí, že jiní jsou lepší, mě ani
nenapadne, abych se honil někde, kde dávají lišky dobrou noc. Já půjdu tam, kde se
dá slušně vydělat s minimálním úsilím.“

Labels: