Uvedené jednání (snad kromě prvního případu) je z hlediska firmy nežádoucí.
Co všechno může způsobit frustraci a demotivaci pracovníků?
nevšímavost vedoucího k dobrým pracovním výsledkům,
nevšímavost vedoucího k chybám a nedostatkům,
chaos nebo špatná organizace práce,
nespravedlivé odměňování,
nezasloužená pochvala jiného pracovníka,
nezasloužená kritika,
hrubé jednání nebo zesměšňování,
pokažení dobré práce na dalším pracovišti,
nezájem o nápady podřízených,
neochota vedoucího zabývat se pracovními problémy podřízených,
přílišné zasahování vedoucího do pravomoci podřízených,
nepotrestaný podvod nebo krádež ze strany jiných pracovníků,
nedostatek práce, materiálu, nástrojů atd.
Clayton Alderfer se pokusil o psychologické vysvětlení mechanismu frustrace.
Po uspokojení potřeb nižší úrovně (konkrétních) obvykle nastupují potřeby na vyšší
úrovni (abstraktní). Při neuspokojení potřeb však může dojít i k opačnému pohybu –
od abstraktních potřeb ke konkrétním. Tento mechanismus nazval frustrační regresí.
Co všechno může způsobit frustraci a demotivaci pracovníků?
nevšímavost vedoucího k dobrým pracovním výsledkům,
nevšímavost vedoucího k chybám a nedostatkům,
chaos nebo špatná organizace práce,
nespravedlivé odměňování,
nezasloužená pochvala jiného pracovníka,
nezasloužená kritika,
hrubé jednání nebo zesměšňování,
pokažení dobré práce na dalším pracovišti,
nezájem o nápady podřízených,
neochota vedoucího zabývat se pracovními problémy podřízených,
přílišné zasahování vedoucího do pravomoci podřízených,
nepotrestaný podvod nebo krádež ze strany jiných pracovníků,
nedostatek práce, materiálu, nástrojů atd.
Clayton Alderfer se pokusil o psychologické vysvětlení mechanismu frustrace.
Po uspokojení potřeb nižší úrovně (konkrétních) obvykle nastupují potřeby na vyšší
úrovni (abstraktní). Při neuspokojení potřeb však může dojít i k opačnému pohybu –
od abstraktních potřeb ke konkrétním. Tento mechanismus nazval frustrační regresí.
<< Home