Friday, June 01, 2007

Otázky k zamyšlení

1. Jsou následující úkoly správně formulovány? (zatrhněte „ANO“ nebo „NE“).
a) „Snažte se většinu těch prostor vyklidit.“ ANO – NE
b) „Upravte trochu ty starší materiály.“ ANO – NE
c) „Moc to nenatahujte, musí to být brzy hotové!“ ANO – NE
d) „Zpracujte do středy seznam všech pohledávek.“ ANO – NE
e) „Měl byste něco s těmi zakázkami udělat.“ ANO – NE
f) „Musíte dorazit včas, žádné zpoždění vás neomlouvá!“ ANO – NE
2. Je následující úkol správně formulován? V čem jsou nedostatky?
úkol: zlepšit prostředí velkoprodejen v Přerově, Prostějově, Havlíčkově Brodě
a ve Vysokém Mýtě
zadán: 20. 1. 1994
pracovník: Ing. Králíková
způsob plnění:
posouzení úrovně interiéru
projednání zakázek s dodavateli
úprava prostředí
termín: 5. 2. 1999
3. Proč si myslíte, že následující úkoly nebudou pracovníka příliš motivovat?
a) „Vím, že se v té technologii vyznáš lépe než já, ale je třeba, abys postupoval
podle mých představ, já bych si chtěl ověřit jiný přístup.“
b) „Budeš dělat výsledné součty v tabulkách. Jsi vysokoškolák, musíš to snadno
zvádnout.“
c) „Musíte získat co nejvíc zájemců o naši reklamu. Kdo odpracuje nejvíc dnů,
bude odměněn“.
4. Na jaké úrovni (význam, kód, vnímání, přenos) dochází k narušení komunikace
v případě, že:
a) vedoucí provozu v česko-francouzské joint venture pochopí a vykoná špatně
úkol od svého francouzského nadřízeného, protože jeho jazyk dobře
neovládá.
b) vedení firmy požádá faxem vedoucího vzdáleného provozu o odpově] na
několik otázek týkajících se operativního zajištění provozu. Část faxu však
neprojde a vedoucí odpoví jen na polovinu otázek v domnění, že
odpověděl na všechno.
c) vedoucí uloží nové sekretářce, aby mu na další den zajistila schůzku
s obchodním partnerem. Ráno je však zaskočen sdělením sekretářky, že tam
volala třikrát, vždycky bylo obsazeno, takže to vzdala a šla dělat něco
jiného.
5. Ke každému z výše uvedených případů navrhněte vhodný způsob zpětné vazby
nebo jiné možnosti, jak nedorozumění předejít. Jde to vždycky?

Labels: