Wednesday, October 11, 2006

• nechte se jimi následovat při cestě k cíli
Volte tón hovoru podle svých záměrů
• obviňující chceme-li zastrašit nebo vyvolat konflikt
• smířlivý chceme-li vyklidit pole nebo ukolébat pozornost protistrany
• odtažitý bez emocí, když se nechceme angažovat a zdržovat
• analyzující projevujeme-li zájem nebo shromažďujeme informace
• dogmatický trváme-li na svém stanovisku nebo testujeme protistranu
• dramatický pokoušíme-li se vyvolat v lidech emoce (zájem …)
• přímý pro vysvětlení
Vyhněte se povýšenému tónu
• může dojít ke konfliktu, když protistrana souhlasí s obsahem sdělení
Buďte taktní, nikoli útoční či necitliví, což si vyžaduje:
• pozornost, abyste poznali, kdy být citliví k sebeúctě lidí a
• pohotovost, abyste se vyjádřili vhodnou formulací
Vyhněte se falešné zdvořilosti