Monday, July 16, 2007

Systematické hodnocení

zavádějí firmy, aby zvýšily účinnost stimulačního
systému. Takové hodnocení se provádí v ročních, pololetních nebo čtvrtletních
intervalech. Často je spojeno s hodnotícím rozhovorem – povinností
vedoucího pohovořit s pracovníkem o jeho výsledcích a zaznamenat hodnocení
pracovního výkonu na formulář.
5. Hodnocení v 360° pracuje nejen s názory nadřízeného, ale zachycuje také
pohled kolegů na stejné úrovni a mínění vybraných podřízených. Hodnocení
kolegů a podřízených zůstává anonymní, je zpracováváno pouze odborným
útvarem a hodnocenému se dostává do rukou jen celkový výsledek. Smyslem
takového hodnocení je zpětná vazba od spolupracovníků pro hodnoceného,
jiné závěry se nevyvozují. V některých firmách je toto hodnocení organizováno
dobrovolně jako hodnocení pro odvážné vedoucí pracovníky.