Saturday, August 04, 2007

Otázky k zamyšlení:

1. Jaká kritéria (ukazatele, úkoly, osobní kvality) byste navrhli pro hodnocení
výkonu těchto pracovníků:
vedoucí pobočky cestovní kanceláře:
řidič kamionové přepravy:
středoškolský učitel:
ředitel cementárny:
2. Proč je důležité, aby se vedoucí i pracovník připravili na hodnotící rozhovor?
4. Kolik párových srovnání je třeba provést v pracovní skupině o 4, 6, 12 členech?
4:_______________ 6:______________ 12:_______________
5. Zde je seznam kritických událostí získaný sledováním činnosti prodavače.
Zkuste k jednotlivým položkám přiřadit hodnoty na škále -7 až +7 z hlediska
pozitivního či negativního významu události pro „měsíční obrat prodejny“.
_____ po zakoupení zboží uvede ještě další kvality zboží
_____ čeká, až se na něho zákazník sám obrátí
_____ nabízí hlavně nejdražší zboží
_____ děkuje zákazníkům za nákup
_____ vyzývá zákazníky, aby si pospíšili, protože se zavírá
_____ zabývá se různými aktivitami (čtení novin)
_____ pochvaluje si, jak zboží zákaznicím sluší
KAPITOLA 5: Hodnocení pracovního výkonu
65
6. Nyní zkuste udělat totéž při kriteriu „spokojenost zákazníků“. Obě hlediska jsou
jistě důležitá. Co rozhoduje o preferenci jednoho z nich?
_____ po zakoupení zboží uvede ještě další kvality zboží
_____ čeká, až se na něho zákazník sám obrátí
_____ nabízí hlavně nejdražší zboží
_____ děkuje zákazníkům za nákup
_____ vyzývá zákazníky, aby si pospíšili, protože se zavírá
_____ zabývá se různými aktivitami (čtení novin)
_____ pochvaluje si, jak zboží zákaznicím sluší