Monday, May 07, 2007

Citové povzbuzení

je využití emocionálních prostředků: “Vedoucí mluvil o tom,
jak důležitá a náročná je nová zakázka. Říkal, jak nám důvěřuje. Řekl, že jsme
nejlepší skupina, s jakou kdy pracoval. Je si jist, že náš výsledek překoná všechna
Efektivní styl vedení
očekávání” (Bass, 1985, str. 63). Povzbudivé chování vedoucího stimuluje mezi
podřízenými nadšení pro práci a povzbudivá řeč vedoucího vytváří důvěru pracovníků
v jejich schopnost úspěšného splnění úkolů a dosažení skupinových cílů.
Vedoucí říká pracovníkům:
„Je to klient, na kterém velice záleží, byl bych proto rád, kdybyste se ho ujal právě vy.“
„Mám ve vás naprostou důvěru.“
„Ještě, že vás máme, nevím, jestli by to někdo jiný dokázal.“
„Vy to zvládnete bez problémů.“
„Vím, jak si s takovými věcmi umíte poradit.“

Labels: