Tuesday, May 08, 2007

Stimulace myšlení

Je to schopnost představovat si neexistující, budoucí stav, a současně schopnost
přenést ho na jiné lidi. “Jeho ideje mne nutí dívat se nově i na mé vlastní názory,
věci, o kterých jsem nikdy nepochyboval”, “nechává mě uvažovat o starých problémech
novým způsobem”, “dává mi nový náhled na skutečnosti, které pro mě
bývaly dříve záhadou” – to jsou některé charakteristiky intelektuální stimulace
transformačních vedoucích. Intelektuální stimulace je důležitá zejména tehdy, když
skupina řeší složitý a nejasný úkol.
Vedoucí říká svým pracovníkům:
„A proč to vlastně takhle děláte? Určitě existuje jiný způsob.“
„Je to pro nás jednodušší, ale jak se na to budou dívat zákazníci?“
Jak řídit a vést lidi
20
„Podívejme se, kde vlastně mají problémy lakovny příčinu. Nevznikají na jiných
provozech?“
„Ve výrobě to jistě bude složité, ale zkusme to posoudit z hlediska obchodního
útvaru“.