Monday, August 13, 2007

Otázka k případové studii

1) Jakých chyb se dopustil Ing. Prokop během hodnotícího pohovoru?
Shrnutí
Hodnocení pracovního výkonu je pro vedoucího velmi důležitou činností, kterou dává
zpětnou vazbu pracovníkovi, motivuje ho, usměrňuje jeho další činnost a osobní rozvoj,
stanovuje jeho mzdu. Vedoucí hodnotí pracovníky v každodenním styku, po dosažení
určitých pracovních výsledků, systematicky při pravidelných setkáních, při stanovování
finanční odměny nebo při příležitosti hodnocení cílů.
Systematické hodnocení pracovníků by mělo sledovat následující etapy: 1. uložení
úkolů, 2. sledování plnění úkolů, 3. výzva k hodnocení a příprava hodnocení, 4. hod-
notící rozhovor a stanovení úkolů na další období.
Hodnotící rozhovor by se měl držet určitých zásad (zahájení pozitivními informacemi
a následný přechod k negativním stránkám výkonu, nepřipuštění hovoru o výkonnosti
jiných pracovníků, hodnocení výsledků práce nikoliv osoby hodnoceného, nevtahování
sociálních otázek atd.). Ke zkvalitnění hodnocení slouží řada pomůcek: analýza práce,
formuláře s grafickými škálami, srovnávacími systémy, seznamy mimořádných událostí
nebo seznamy aktivit.