Thursday, August 16, 2007

Rozvoj pracovníků

Kvalita vedoucího je často posuzována nepřímo podle kvality jeho pracovníků. Na nich
se odráží jeho dovednost rozvíjet lidi a směrovat je k cílům spojeným s jejich funkcí
a nároky organizace. K tomu lze použít řady rozvojových aktivit:
vzdělávání a sebevzdělávání – které může mít formu vědomostního učení,
nebo praktického výcviku zaměřeného na rozvoj dovedností,
motivování – využívání motivačních prostředků ke zvýšení výkonnosti a rozvoji
pracovníka,
koučování – individuální učení pracovníka jinou osobou, zejména nadřízeným,
které ovlivní zejména jeho dovednosti a postoje,
změn pracovní náplně – rozšiřování a obohacování pracovních činností tak,
aby rozvíjely znalosti, zkušenosti a dovednosti pracovníka, aby v jeho funkci
bylo lépe využito jeho schopností,
změn funkce – zařazení do takové funkce, která lépe odpovídá předpokladům
pracovníka.