Sunday, August 19, 2007

V kapitole o stylu vedení jsme vyjmenovali nejdůležitější rysy osobnosti. Lze je ovlivnit
různými rozvojovými aktivitami:
schopnosti, které tvoří potenciál a kterých lze využít zařazením pracovníka do
správné funkce nebo upravením jeho pracovní náplně,
znalosti, které lze rozšířit či doplnit studiem a samostudiem,
dovednosti, které se mohou rozvíjet zejména výcvikem a koučováním,
vlastnosti osobnosti, které se mohou měnit koučováním,
postoje, na které lze působit vhodnými motivačními prostředky.
Jakým způsobem lze působit na některé osobní kvality pracovníků? Uvádíme zde
dvacet nejčastějších problémů, na které narážíme u svých spolupracovníků, a současně
možné nástroje k řešení těchto problémů podle interních materiálů poradenské
a vzdělávací firmy Transform VSA. Pořadí nástrojů rozvoje v pravém sloupci je sestaveno
podle účinnosti.
odborné kvality studium, zařazení do odborných kurzů,
samostudium z literatury a časopisů
jazykové dovednosti jazykové kurzy, samostudium
informační technologie koučování, kurzy IT, samostudium
Jak řídit a vést lidi
70
neschopnost ve funkci přeřazení do práce, kde lze uplatnit jiné
schopnosti
obecná neschopnost, hloupost zařazení do jednoduché, rutinní práce
nesmělost koučování (zvyšování sebedůvěry),
motivování (chválení dobrých výsledků), kurz
asertivity
arogance, konfliktnost, koučování (osobní pohovor), motivování
neochota spolupracovat (hrozba postihem), kurz týmové práce
lenost (může vyplývat motivování (hrozba postihem), zařazení na
z nevhodného zařazení) práci,která je pro pracovníka zajímavější
detailismus, pomalost koučování (trasování, dávání termínů, kontrolování
cílů), kurz řízení času