V kapitole o stylu vedení jsme vyjmenovali nejdůležitější rysy osobnosti. Lze je ovlivnit
různými rozvojovými aktivitami:
schopnosti, které tvoří potenciál a kterých lze využít zařazením pracovníka do
správné funkce nebo upravením jeho pracovní náplně,
znalosti, které lze rozšířit či doplnit studiem a samostudiem,
dovednosti, které se mohou rozvíjet zejména výcvikem a koučováním,
vlastnosti osobnosti, které se mohou měnit koučováním,
postoje, na které lze působit vhodnými motivačními prostředky.
Jakým způsobem lze působit na některé osobní kvality pracovníků? Uvádíme zde
dvacet nejčastějších problémů, na které narážíme u svých spolupracovníků, a současně
možné nástroje k řešení těchto problémů podle interních materiálů poradenské
a vzdělávací firmy Transform VSA. Pořadí nástrojů rozvoje v pravém sloupci je sestaveno
podle účinnosti.
odborné kvality studium, zařazení do odborných kurzů,
samostudium z literatury a časopisů
jazykové dovednosti jazykové kurzy, samostudium
informační technologie koučování, kurzy IT, samostudium
Jak řídit a vést lidi
70
neschopnost ve funkci přeřazení do práce, kde lze uplatnit jiné
schopnosti
obecná neschopnost, hloupost zařazení do jednoduché, rutinní práce
nesmělost koučování (zvyšování sebedůvěry),
motivování (chválení dobrých výsledků), kurz
asertivity
arogance, konfliktnost, koučování (osobní pohovor), motivování
neochota spolupracovat (hrozba postihem), kurz týmové práce
lenost (může vyplývat motivování (hrozba postihem), zařazení na
z nevhodného zařazení) práci,která je pro pracovníka zajímavější
detailismus, pomalost koučování (trasování, dávání termínů, kontrolování
cílů), kurz řízení času
různými rozvojovými aktivitami:
schopnosti, které tvoří potenciál a kterých lze využít zařazením pracovníka do
správné funkce nebo upravením jeho pracovní náplně,
znalosti, které lze rozšířit či doplnit studiem a samostudiem,
dovednosti, které se mohou rozvíjet zejména výcvikem a koučováním,
vlastnosti osobnosti, které se mohou měnit koučováním,
postoje, na které lze působit vhodnými motivačními prostředky.
Jakým způsobem lze působit na některé osobní kvality pracovníků? Uvádíme zde
dvacet nejčastějších problémů, na které narážíme u svých spolupracovníků, a současně
možné nástroje k řešení těchto problémů podle interních materiálů poradenské
a vzdělávací firmy Transform VSA. Pořadí nástrojů rozvoje v pravém sloupci je sestaveno
podle účinnosti.
odborné kvality studium, zařazení do odborných kurzů,
samostudium z literatury a časopisů
jazykové dovednosti jazykové kurzy, samostudium
informační technologie koučování, kurzy IT, samostudium
Jak řídit a vést lidi
70
neschopnost ve funkci přeřazení do práce, kde lze uplatnit jiné
schopnosti
obecná neschopnost, hloupost zařazení do jednoduché, rutinní práce
nesmělost koučování (zvyšování sebedůvěry),
motivování (chválení dobrých výsledků), kurz
asertivity
arogance, konfliktnost, koučování (osobní pohovor), motivování
neochota spolupracovat (hrozba postihem), kurz týmové práce
lenost (může vyplývat motivování (hrozba postihem), zařazení na
z nevhodného zařazení) práci,která je pro pracovníka zajímavější
detailismus, pomalost koučování (trasování, dávání termínů, kontrolování
cílů), kurz řízení času
<< Home