Thursday, August 23, 2007

Zpětná vazba

Zpětná vazba je dalším prostředkem koučování pracovníka. V kapitole o hodnocení
jsme napsali, že je důležité být konkrétní, nehodnotit pracovníka, ale jeho práci. Často
se však stává, že vedoucí hodnotí práci příliš obecně a ne konkrétně. Místo aby vysvětlili,
co bylo uděláno dobře a co špatně, podávají jen velice obecnou informaci o celkové
kvalitě výkonu. John Whitmore (???) zakresluje charakter zpětné vazby na dvě osy:
Zpětná vazba při koučování:
Obrázek 6.1. Hodnocení výsledku práce
Tradiční zpětná vazba je podávána v dimenzi kladné-záporné a zůstává obecná. Bylo
by lepší, abychom se snažili podat konkrétní informaci o přednostech a nedostatcích
práce, která byla odvedena.
Místo „za mnoho to nestálo, je to nějaké nekonkrétní“, nebo „ušlo to“ nebo „bylo to
docela dobré až na nějaké maličkosti“, říkejme raději: „Harmonogram je zpracován
velice dobře a etapy jsou správně načasovány, rovněž tak návaznost prací je důkladně
promyšlena, ale návrh způsobu realizace by mohl být přesnější, přísun materiálu v etapě
dokončování není jasný, zejména pokud jde o instalace a topení, na jednotlivé etapy
bych chtěl ještě dopracovat nasazení pracovníků.“